25 March, 2009

Projek segera-BN kempen lebih awal

Projek segera seperti instant mee adalah kebiasaan bagi BN berkempen secara rasmi pada setiap kali pilihan raya kecil. Walaupun datuk Seri Mohd Najib pernah umum, BN tak akan amal kempen mee segera, tapi saksi bergambar menjadi bukti "kempen mee segera" dah berlaku lebih awal di Bukit Gantang!! Walaupun SPR cuba menuding jari kepada pihak PR, kononnya pihak PR 'bersalah' kerana memulakan kempen awal sebelum penamaan calon. Sedangkan sebelum ini SPR sendiri semasa mengumumkan tarikh penamaan calon dan pengundian di Bukit Gantang dan Bukit Selambau, pihak pengerusinya ada menyebutkan dengan tarikh yang ditetapkan membolehkan tempoh kempen agak panjang (difahami sebagai kempen boleh dimulakan sebelum penamaan calon hinggalah sehari sebelum pengundian). Sikap "double-standard" SPR jelas membayangkan sikap bias pemerintah terbuak dalam sanubari pihak SPR!!

Sedangkan apa yang berlaku, kempen BN lebih dahsyat lagi, bukan setakat menguasai pemasangan bendera dan sepanduk, malah atas nama kerajaan turut berkempen untuk BN dengan mempamerkan jentera projek segera. Gambar yang dicatatkan adalah rakaman amatur di sepanjang jalan Bendang Siam dan Changkat Ibol di Bukit Gantang!!

Sesungguhnya Tuhan Yang Esa memiliki projek yang lebih sempurna untuk semua hamba-Nya, tetapi hanya bagi hamba-Nya yang taat setia dengan perintah dan larangan-Nya. Projek itu ialah kehidupan kekal abadi di syurga. Hanya pemimpin yang jujur tanpa hipokrit dan tidak menipu rakyat akan layak menerima projek syurga itu!!

No comments: