18 March, 2009

NAJIB MENUJU POST NO.1

Banyak suara menentang Datuk Seri Najib jadi orang no.1 dalam UMNO/BN, mahupun dalam kerajaan BN sendiri. Jika suara itu datangnya dari pemimpin pembangkang maka ia suatu perkara biasa. Misalnya sebelum ini Mursyidul Am PAS, Presiden PAS dan Datuk Seri Anwar telah menzahirkan bangkangan kepada Najib menuju post no.1. Kalangan pemimpin bekas orang kuat UMNO pun ada yang bertindak menentangnya. Ini mungkin luar biasa/pelik!!

Sumber Malaysiakini telah merakamkan kenyataan Datuk Zaid Ibrahim (gambar), mantan menteri kabinet pimpinan Datuk Seri Abdulah Ahmad Badawi yang meletak jawatan telah mencadangkan agar Yang Dipertuan Agung tidak melantik Najib selaku PM. Ini suatu petanda, di sebalik gahnya susuk tubuh Najib, ada perkara yang tidak 'jelas' untuknya layak menduduki jawatan PM/post no.1.

Sesungguhnya Tuhan Yang Esa menciptakan manusia dengan naluri yang baik; namun keburukan akan wujud jua dalam diri manusia kerana hasutan syaitan dan gelora nafsu menguasai diri. Justeru itu, bukan semua manusia mampu menutup kelemahan dan keburukan diri sehinggalah ada kuasa lain yang boleh membongkarkan keburukan itu. Dengan kehendak Tuhan Yang Esa, manusia sesama manusia ada daya kasyaf untuk memahami nilai baik buruk seseorang!!

No comments: