31 March, 2009

Blog/Akhbar proUMNO mula serang Nizar

Hari pertama kempen (30 Mac) pilihan raya kecil Bukit Gantang sudah menyaksikan laporan berat sebelah dan bermotif 'serang Nizar' calon parti PAS yang mewakili Pakatan Rakyat. Laporan mStarOnline bertajuk: Nizar 'rampas' acara BN di masjid Bukit Gantang oleh G. MANIMARAN dan blog (pilihanraya kini): Nizar Rampas Mikrofon Masjid adalah paling zalim lagi. Media/blog tersebut telah menempelkan sekeping gambar lama calon PAS YB Ir. Mohamad Nizar sedang memegang mikrofon bukan di masjid berkenaan (gambar).
Itu semua fitnah besar dan menzalimi dunia maklumat siber!!
Ini kerana, maklumat sebenar seperti dinyatakan Encik Amran Harun yang turut berada di masjid berkenaan, "sebenar YB Nizar dijemput oleh imam masjid untuk menyampai tazkirah, tetapi sebaik sahaja YB Nizar bangkit, lantas Dr. Zambry yang ada dan turut bersolat di situ telah membantah dengan suara keras...kemudian YB Nizar tidak meneruskan jemputan itu!!
Menurut Encik Imran lagi, "semasa kedua belah pihak meninggalkan majlis, ahli jamaah beramai-ramai bersalaman dengan YB Nizar, itu membuktikan kejadian yang berlaku itu adalah mengambarkan 'persetujuan' ahli jamaah masjid terhadap sikap YB Nizar dan 'menolak' sikap Dr. Zambry.
Maka, itu menggambarkan kejadian di masjid tempoh hari adalah sebenarnya 'benar' di sebelah YB Nizar. Itu satu gambar kecil, bahawa misi "referendum" rakyat yang menjadi persoalan sebenar d Bukit Gantang mungkin menyebelahi Pakatan Rakyat!!

Catatan hujung
Tuhan Yang Esa telah memberi panduan untuk kita memahami dan mempercayai sesuatu berita itu, hendaklah menyiasat sedalam-dalamnya tentang apa yang berlaku sebelum mempercayainya. Justeru itu, dalam kes insiden kempen di Bukit Gantang, adalah dinasihatkan jangan mudah menelan bulat-bulat laporan media/blog yang dinukilkan. Sesungguhnya, laknatlah orang yang memutarbelitkan sesuatu yang tidak benar sehingga memudaratkan pihak yang berkenaan.

1 comment:

anaklangkawi said...

Tahu pulak brckp soal fitnah.. ttp bila berdepan boleh pulak memfitnah DSN dll.. Misalnya calon BN juga difitnah..

masyallah.. oh ya.. cuba lihat kenyataan nizar yg tidak mahu mengadakan negara islam di sidang DUN.

http://www.youtube.com/watch?v=LbvAO7muHJQ