18 September, 2008

ANWAR NOW A THREAT ... Pak Lah

Bernama melaporkan hari ini (Khamis, 18 September) dari PUTRAJAYA, semalam (17 September) katanya Perdana Menteri, Abdullah Ahmad Badawi meletakkan Anwar sekarang menjadi ancaman kepada kestabilan ekonomi dan keselamatan negara. Perdana menteri dipetika berkata:
"As a result of his actions, certain fund managers had made reports that Malaysia was not a good investment destination because of political uncertainties," he told a press conference at his office here.

Bila ditanya kemungkinan tindaskan yang kerajaan ambil terhadap Anwar, beliau berkata:
“… the government would do what was needed.

Selanjutnya Abdullah mengulas bahawa kerja Anwar dianggap:
…Anwar had spread lies about the economic situation in the country including that no foreign direct investment was coming in and that the nation was no longer competitive.


Komentar:
Berdasarkan situasi permasalahan berat Pak Lah sekarang dan punca BN dan UMNO merundum dalam pilihan raya lalu adalah akibat masalah ekonomi yang teruk dan pengundi bukan Melayu dan di Bandar tidak yakin dengan penyelesaian ekonomi Pak Lah; maka sekarang Pak Lah melihat peranan Anwar menggerakkan misi menukar kerajaan (semacam merampas kuasa) adalah munasabahnya Pak Lah mencairkan semula ISA untuk melemaskan Anwar. Ramai meramalkan, Pak Lah sedikit masa (mungkin dekat sangat daa…) untuk menenggelamkan usaha merampas kuasa tersebut dengan ISA.
Di sini Husam ada mengulas dan Bakar Haq turut memberi sumbangan ceritanya, mengenai penahanan seorang blogger "Kickdefella"
Semuga Tuhan yang Esa tidak mengizinkan Pak Lah melakukan sesuatu lebih zalim daripada perdana menteri sebelumnya. Seorang pemimpian yang zalim sebenarnya mewarisi kepimpinan Firaun... janganlah Pak Lah... demi Tuhan yang Esa. Ingatlah kepada 10 prinsip Islam Hadhari... antaranya sedia beri jaminan keselamatan kepada rakyat jelata.

No comments: