08 December, 2010

Fitnah lagi - TG Nik Aziz sihat

Ekoran daripada kenyataan Tuan Guru Nik Abdul Aziz membuat kenyataan media berhubung jawatan TPM, maka ada pihak yang tak puas hati.

Dalam kenyataan Tuan Guru itu antara lain menyebutkan:

“Isu pembahagian harta pusaka biasanya hanya didebatkan apabila seseorang sakit teruk atau sudah meninggal dunia. Sekalipun tidak salah, namun jarang sekali isu pembahagian harta pusaka timbul dalam keadaan seseorang dalam keadaan sihat sejahtera. Demikianlah juga apabila isu perlantikan Timbalan Perdana Menteri... “ [baca teks penuh]

Lalu pihak berkenaan (saya yakin mereka adalah gerombolan pemutar skru driver pemfitnah musuh Tuan Guru) memutar isu itu dengan niat provokasi malah menyebar fitnah pula terhadap Tuan Guru kononnya Tuan Guru sebenarnya sakit tenat dan dimasukkan ke ICU. [baca putaran fitnah]. Mungkin cara pihak berkenaan cuba menjatuhkan harapan rakyat kepada PAS atau ia suatu tanda gerak hati pihak tertentu sebagai tanda dekat dengan pilihan raya umum yang bakal diisytiharkan oleh PM . Hakikatnya Tuan Guru sihat, sekadar perlu rehat adalah perkara biasa.

Sebenarnya, kenyataan Tuan Guru itu sudah ada pihak yang bimbang dan risau dengan penegasan prinsip yang selama ini telah mencorakkkan imej ke-Islam-an parti PAS bersama Pakatan Rakyat. Antara pihak paling bimbang dan terasa tercabar malah bakal rugi besar bila rakyat yakin dengan PAS ialah UMNO!

Semoga Allah SWT yang maha berkuasa menentukan masa depan ummah ini memberi hidayah agar pihak yang belum menerima prinsip kepimpinan Islam dapat menerimanya.

17 comments:

Anonymous said...

aApe nak dihirankan sakit sihat itu fitrah semula jadi manusia.Kadang2 kita suka sembunyai kenyataan yg sebenar kerana takut kehilangan pengaroh saolah2 kita pegan longor kpd janji Allah.Jangan lah terlalu taasub kepada ketua sahingga kita lupa kepada pencipta.Sejarah telah membukti kan bhawa kejayaan ssbuah
Negara bukan kerana Ketua tetapi krna bersatu nya raayat.Fikir2 dan renong2 lah

Anonymous said...

kita doakan agar tok guru nik aziz kembali sihat dan sempat bertaubat ...apa pun beliau patut berundur baik dari jawatan MB mahupun dari parti ...sebab beliau telah byk membuat angkara memecah belahkan ummah ..sudah masa nya pengganti beliau nanti mengambil inisiatif agar ummah melayu islam kembali bersatu ...amin

wwww said...

Anonymous is pure munafiq...same as umno membership...umno actucually is the beginner distroyed the malay muslims..yo re fool..we are not taksub but we learned memuliakan orang alim..

ataspagar said...

Dah fikir dan renong pun..Kalau nak melayu islam bersatu ikut cara UMNO memang sampai bila-bila pun tak akan jadi kenyataan..apakah cara UMNO tu diajar oleh islam? sudah tentu tidak, cara UMNO tu semuanya kerana habuan bukan kerana islam sebenar

Roslani bin Hj. Idris said...

biarkan Si Luncai itu terjun dengan labu-labunya, dia tidak akan sampai kemana kecuali lemas sendirian.

Biarkanlah mereka berbuat begitu. Kami yang masih waras tidak mudah terpengaruh dengan dakyah mereka, sebaliknya semakin benci dengan akhlak mereka yang begitu buruk sekali..... biarkan, semakin banyak mereka memfitnah, semakin ramai yang membenci mereka....Mudah-mudahan mereka akan dilaknati oleh Allah SWT....

Roslani bin Hj. Idris said...

anonymous, december8, 2010 11:19 AM

Islam yang mana satu yang saudara saran untuk kita ikut bersama?

Islam yang dianuti oleh Umno?
Islam yang dianuti oleh Pas?

Yang mana boleh memberi kita kebahgian di dunia dan juga di akhirat?

Anonymous said...

kalau bukan pembohong, bukan Umno la jawabnya.. apa korang semua dok bising2.. aku baru je lepas minum pagi dgn Tok Guru di rumahnya pagi tadi... beliau hanya sakit pinggang.. dan perlu berehat..

Anonymous said...

tok guru memecah belahkan ummah?????mane buktinye????kalo kerajaan menaikkan harga brg 4 in 1 xpecah belahkan ummah ke???

AMY said...

Susah la kalau dah terdidik dgn perangai UMNO. Semua yg org alim dan oenyokong buat, salah di mata mereka. Memaki hamun alim ulamak tu perkara biasa. Tak pyh nak suruh tok guru berundur...kalau baik sgt suruh la bini2 pemimpian UMno tu pakai tudung elok2, tutup aurat elok2. Sekarang ni ustazah UMNO pakai tudung tak tutup dada, kening pun main lukis dah, baju ketat nampak bentuk badan. Islam ke tu UMNO woiiii? Peribadi tak batul, nak mengata org pulak!!!!

Anonymous said...

ermmm

Teratak Impian Bukit Lala said...

Berhujah dengan "Dulu Kini dan Selama-lamanya" UMNO bagi dulu pelurunya habis....

tungkaran hati said...

Jika benar Dato Nik Aziz sedang sakit...sama-samalah kita berdoa untuk beliau supaya segera sembuh!

Anonymous said...

sejak dari sekolah lagi kita telah diajar apa itu haram dan halal pahala dan dosa tapi hairannya umno ni langsong tak reti atau buat tak reti ,tak tutup aurat ,judi ,arak ,pompuan,zina,rasuah,dll,dan lagi heran ustaz2 nya pun sama.

Anonymous said...

Fitnah lebih dasyat daripada membunuh wahai penfitnah .

Anonymous said...

tu sapa yg suroh taubat tu kena bertaubat sama....
Rasulullah pernah bersabda... barang siapa berjuang atas dasar bangsa bukanlah dikalangan umat ku...

ataspagar said...

kalau islam yang dibawa UMNO nak sampai kat pintu shurga pun dah ditahan.. apa lagi nak masuk.. jalan yang satu lagi saje yang senang masuk.. ke neraka.. nauzubillah

Anonymous said...

semoga smua orang diberi hidayah...
xp'lu nk b'tgkar...
"tanya lah kamu kpd ahli zikir kalau kamu xtahu"(al-aanbiyaa`:7)..
klw tidak tahu menahu..
baik diam j...
kan?