13 September, 2008

Jika TG Nik Aziz berkaromah...BN akan mati

Akhbar SIASAH (Bil.0115, ms: 5) melaporkan catitan wartawan Salma Husin (sebenarnya Salmah?) bawah tajuk Hayat kerajaan BN bakal berakhir - Nik Aziz.
Jikalah Tuhan yang Esa beri lidah TG Nik Aziz tu karomah bila kata JADI maka JADILAH, maka pendeklah umur BN tu.

Menurut catitan tersebut:

"TG Nik Aziz selaku Mursyidul Am yakin kerajaan BN yang meneruajui negara sejak lebih 50 tahun semakin hampir masanya diganti dengan kerajaan baru. Menurutnya, perubahan itu bukan kerana faktor 16 September (seperti diuar-uarkan - P) semata-mata, sebaliknya dasar dan pemikiran pemimpin BN yang ada hari ini perlu diubah. Itu yang saya yakin, kami berjuang dah berpuluh tahun nak ubah dasar negara dan pemikiran rakyat khususnya supaya menerima pentadbrian berasaskan Islam.

Sebenarnya, sesiapa sahaja yang berjuang Islam mesti yakin bahawa kejayaan dasar hidup Islam pasti berlaku, cuma tunggu masa dan keadaan yang mengizinkan... mungkin masanya padan setakat 16 September 2008, atau tunggu rakyat beragama Islam berjumlah majoriti? Doa kita semua (mana yang setuju) sama-sama panjatkan ke hadrat Tuhan yang Esa semuga termakbul keyakinan TG Nik Aziz itu...insyaAllah keikhlasan TG Nik Aziz akan menjadikannya seorang benar-benar berkaromah!! Amin.

No comments: