09 March, 2009

Selamat Maulidur-Rasul 1430

Selamat Memperingati Kelahiran Nabi Muhmmad Sallallahu ‘alaihi wasallam.
Sambutan pada 12 Rabiulawal setiap tahun hijriah ini juga dikenali dengan Sambutan Maulidur-Rasul. Setiap umat Islam wajib menyambut dan memperingatinya sebagai suatu cara menyubur balik sejarah baginda Muhammad SAW agar terus istiqomah dengan ajaran Islam dan sunnah baginda. Ia juga satu cara bagi memastikan kita dan umat Islam seluruhnya berada di dalam kemajuan dari segi aqidah, ibadah, muamalat dan siasah.
Mudah-mudahan kita dapat mendalami lagi sejarah kehidupan baginda dan menjadikan nilai-nilai kehidupannya sebagai pengukuh ke arah kebahagiaan hidup di dunia dan kesejateraan di akhirat kelak.
Apa yang penting setiap umat Islam hendaklah meletakkan segala suruhan dan panduan daripada Nabi Muhammad SAW sebagai panduan penting untuk terus menegakkan syariat Islam di muka bumi ini.
Sesungguhnya, umat Islam yang engkar, menjauhi atau menidakkan perjuangan baginda adalah umat yang tergelincir daripada landasan ajaran Islam.
Kita berdoa, agar kita semua menjadi golongan yang menghidup subur perjuangan baginda untuk mencahayakan seluruh alam ini sampai ke kiamat!!

No comments: